Koffers gepakt - Reisverslag uit Kattendijke, Nederland van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu Koffers gepakt - Reisverslag uit Kattendijke, Nederland van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu

Koffers gepakt

Door: Sanne Huijsman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Juli 2011 | Nederland, Kattendijke

Ja, het is nu dan toch echt bijna zo ver! Morgen vertrekt het vliegtuig om 1 uur ('s middags gelukkig) via Bangkok naar Taoyuan Airport.

Inmiddels zijn m'n koffers gepakt, en wonder boven wonder past het nog ook! Ik ben met mijn koffer van ruim 22 kg dan ook enorm blij dat China Airlines dit jaar het besluit heeft genomen om het maximaal gewicht aan bagage te verhogen naar 30 kg :)

Pinky ( wiens naam eigenlijk Pin-Hsuang is) heeft nu 3,5 week bij ons doorgebracht, en aan haar reactie te zien heeft ze het hier enorm naar haar zin gehad. We hebben geprobeerd om haar zoveel mogelijk van, uit en over Nederland te laten zien, zodat ze beetje bij beetje onze cultuur kon ontdekken. We hebben haar meegenomen naar Rotterdam, Den-Haag, Amsterdam, Volendam, Veere, Domburg, enz. En daarnaast natuurlijk een weekendje Parijs.

We zijn nu dus halverwege de uitwisseling en we hebben het enorm naar ons zin. Ik ben blij dat het goed met haar klikt en we samen veel gelachen.

De eerste maand was al hartstikke leuk en ik kan dan ook echt niet wachten wat deze maand te brengen heeft. Na bijna een jaar van voorbereidingen wordt ik nu dan ook echt een beetje zenuwachtig. Gezonde zenuwen uiteraard ;) Ik ben benieuwd naar de cultuur, de mensen en de dingen die me te wachten staan.

Ik heb besloten geen laptop mee te nemen. Een maand lijkt aan de ene kant lang, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo voorbij. De tijd die ik daar heb wil ik liever niet besteden door naar een computerscherm te turen.

Qua reisverslagen heb ik besloten om het lekker ouderwets te doen; ik heb een pen en papier, en dat is voor mij genoeg ;) En zodra ik de kans krijg, zal ik alles wat ik tot dusver heb natuurlijk gelijk overtypen. Een blog moet wel geüpdatet blijven uiteraard.

Zometeen gaan we nog even voor de laatste keer met z'n allen een stukje fietsen door ons dorp en genieten van een appelflap (op z'n Hollands dus).

Ik houd jullie op de hoogte,
en tot in Taiwan!

• 26 Juli 2011 - 22:25

Hugo:

Goeie reis, Sanne en heel veel plezier. We kijken uit naar je spetterende reisverslagen!

• 26 Juli 2011 - 22:41

Nicoline:

Jeeetje.. Jullie gaan er ook al snel vantussen zeg! Mooi dat Pinky het leuk heeft gehad. Wij vonden het iniedergeval ontzettend leuk om even een stukje Rotterdam te laten zien! Heel erg veel plezier in Taiwan!! Het zal vast en zeker een prachtige reis worden
    x'je, la familia uit Platja d'Aro(waar het op het moment regent) vlakbij Barcelona en Lloret de Bar, ehh, Mar ;-)

• 27 Juli 2011 - 16:36

Browny:

Breng je wat lekkers mee?