Eerste ontmoeting - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu Eerste ontmoeting - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu

Eerste ontmoeting

Door: Sanne Huijsman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Augustus 2011 | Taiwan, Taipei

Dag 7 - 2 augustus

Vandaag stond mij een leuke verassing te wachten. Ik was er van op de hoogte dat we naar het Palace Museum gingen. Toen we daar aankwamen stonden daar niet alleen Tessa, Tina en Tina's familie te wachten, maar ook Julia uit Duitsland en haar Taiwanese uitwisseling Min. Niet veel later arriveerden ook de Belgische Jan-Tjebbe en de Taiwanese Frank en zijn moeder. In andere woorden: vandaag was de eerste dag met alle Short Term Exchange Students en het was echt onwijs gezellig.

Bij de familie van Tina verblijft ook het Franse meisje Constance. Zij was een jaaruitwisselinge in Taiwan een paar jaar geleden en is nu op vakantie bij haar oude hostfamilie. Ook een heel aardig meisje.

Als eerst hebben we een stuk van het Palace museum gedaan, waar veel oude Chinese/Taiwanese kunst tentoon werd gesteld, gemaakt van o.a. jade, verschillende soorten metaal, keramiek, enz. Het wereldstuk was "Jadeite Cabbage" , de waarde van dit stuk is vergelijkbaar met die van de Mona Lisa.

Hierna hadden we een zeer uitgebreide lunch, met veel heerlijke gerechten. Waarna we naar een tijdelijke tentoonstelling van Mucha zijn geweest. Niet bepaald Taiwanees, maar toch erg leuk. Constance studeert iets met kunst en wist mij en Tessa veel te vertellen over haar favoriete kunstenaar.

Na een tentoonstelling van de Rainbow Bridge zijn we met z'n allen uit eten geweest. Een aantal leden van de STEP (short term exchange program) organisatie kwamen ook. Het was in feite een soort introductie avond/ welcome party en erg gezellig!

• 05 Augustus 2011 - 15:43

Mabel:

hebben jij en PINKY Mucha in het museum de krullen van de letters van de Metro in parijs en sfeer van MontMartre herkend?? Leuk om zo iedereen te ontmoeten; en met die groep gaan jullie naar Z.Taiwan?