Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Sanne Huijsman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Augustus 2011 | Taiwan, Taipei

Dag 10 - 5 augustus

Vanmorgen was het behoorlijk aan het regenen; een van de buien die hoort bij de orkaan die, gelukkig, net langs Taiwan raast. Nog niet helemaal duidelijk is of hij morgen richting Taiwan gaat.

Het weer klaarde tegen de middag weer op, wat betekende dat Pinky en ik gelukkig toch wel naar Taipei Zoo konden. Deze dierentuin bevindt zich aan de rand van Taipei en is toch niet helemaal hetzelfde als de dierentuinen die we in Nederland kennen. Hij is namelijk in het bos/regenwoud gebouwd en de kooien zijn laag en slechts van hout, wat een stuk onveiliger lijkt (maar wel meer sfeer geeft). Je kunt ook veel dichterbij de dieren komen. Daarnaast heeft het een aantal bijzondere dieren als (rode) panda's, koala's, Aziatische beren, Taiwanese beren en veel verschillende soorten pinguïns. Ondanks het feit dat het een enorme toeristen attractie is in Taiwan, was het totaal niet druk. Heeft misschien iets te maken met de regenbui van vanmorgen.

Toen we eenmaal thuis waren ontmoetten we Neil: een vriend van Reiyu tijdens haar jaar in Amerika, en nu Engels leraar zijnde in Japan. Met Reiyu, Neil, Pinky en Jeff zijn we na het avondeten nog even naar de nightmarket vlakbij hun huis geweest.

• 23 Augustus 2011 - 21:34

Tessa:

Vond je de dierentuin ook niet echt supergoedkoop!? Leuk hoor dat je het verder aan t schrijven bent! Ga ik ook proberen te doen na mijn introweek;)

ps het is FEIT en niet FIJT :P