Onderweg - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Sanne Huijsman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Daar zit ik dan. De reis is begonnen. Na zes uur gevlogen te hebben mag ik nu negen uur "uitrusten" op Dubai Airport. Dat klinkt al als heel wat, maar eigenlijk is de helft bij lange na nog niet in zicht, want om van Amsterdam naar Auckland te vliegen duurt in totaal maarliefst 34 uur. Gelukkig kan ik me prima vermaken op dit vliegveld, ondanks dat het midden in de nacht is (en bizar genoeg toch nog nog 33 °C) zijn alle winkeltjes en restaurantjes gewoon open en loopt er vanalles rond. Dus op het moment zit ik in de Giraffe Bar te genieten van een Hippy Hippy Shake terwijl ik op m'n dooie gemakje alles wat voorbij loopt observeer en fantaseer over wat de komende maanden mij zullen brengen.

Vanmiddag werd ik op Schiphol uitgezwaaid door mijn ouders en Kevin. Toch best een lastig moment waarop je je realiseert dat je de mensen die je dagelijks om je heen hebt voor bijna acht maanden zal gaan missen. Mijn vriend zo lang niet kunnen zien vind ik toch maar een raar idee. Vol met goede moed zette ik mijn 14 kg wegende backpack op de loopband (ik ben best trots op mijn pakkunsten in tegenstelling tot wanneer ik een weekje naar Lloret ga en weet te presteren om het tienvoudige mee te nemen...), maar een uurtje later werden toch de nodige tranen gewisseld. Want ja, acht maanden is niet niks. Gelukkig had ik het moment van "Sanne, waar ben je in godsnaam aan begonnen?" een weekje geleden al gehad, dus toen ik eenmaal door de douane heen was kwam de reislust al snel weer naar boven!

De eerste twee maanden zal ik doorbrengen in Nieuw-Zeeland op beide eilanden en met de feestdagen ben ik bij mijn oom, tante en de kinderen. Vervolgens vlieg ik door naar Bangkok, om twee weken door Thailand te reizen per trein, waarna ik per bus Laos in reis. In Laos verblijf ik ook twee maanden, waarvan ik één maand ga werken als vrijwilliger in het SAE LAO project, een organisatie die de Laotianen leert een duurzaam leven te ontwikkelen en zo voorkomt dat de opkomende handel en het beginnende toerisme de natuur en cultuur aantasten, zoals vaak het geval is als arme landen een bron van inkomsten zien. Ik zal daar onder andere Engels lessen geven, maar ook help ik bijvoorbeeld op het land of in het restaurant van het project.

Na Laos reis ik door naar China voor ongeveer 2,5 maand. Van het zuiden reis ik naar Beijing, waar ik drie weken een Chinese talencursus zal volgen en vervolgens bezoek ik de oost- en zuidkust. Als laatste onderdeel van mijn reis vlieg ik naar Taiwan om Pinky en haar familie op te zoeken, de mensen bij wie ik twee jaar geleden een maand te gast was via het uitwisselingsprogramma van Rotary International. Hopelijk kan ik deze keer ook een woordje Chinees met ze praten!

Ik ben benieuwd wat dit jaar voor mij in petto zal hebben. Ook al heb ik het meeste al aardig uitgestippeld, het is lastig om je er een goed beeld bij te vormen, ik ben immers nog nooit zo lang van huis geweest en ook bijvoorbeeld het overnachten op slaapzalen in hostels is allemaal compleet nieuw voor mij zijn. Het zal waarschijnlijk allemaal even wennen zijn, ook met of zonder jetlag, maar dat komt vast wel goed. Hoedanook, ik weet zeker dat dit de reis van mijn leven zal zijn!

Ik houd jullie op de hoogte,

Sanne

Overigens, wie wil skypen kan mij toevoegen op: sannehuijsman

  • 28 Oktober 2013 - 08:39

    Pen:

    Ik blijf het knap en stoer vinden, zeker omdat het zo lang is. De luchthaven van Dubai moet wel gaaf zijn om rond te lopen. We verwachten allemaal natuurlijk souveniers te ontvangen over acht maanden dus begin maar vast met inslaan :P

    greetz en tot over 8 maanden,

    Pen

  • 28 Oktober 2013 - 11:10

    Nicoline:

    Klinkt als een fantastische reis! Om jaloers op te worden.. haha
    Gaaf dat je gaat helpen bij SAE LAO, daar zullen de Laotianen veel aan hebben denk ik, top!
    Heel veel plezier!!

    Liefs, Nico

  • 29 Oktober 2013 - 22:57

    Marianne:

    Gefeliciteerd! Het kan nog net, want het is hier 22.55 uur! Lekker in je hostel aangekomen?
    Heel veel plezier en hou ons maar op de hoogte. Ik ben ook erg benieuwd

    Veel liefs, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Http://struckbywanderlust.blogspot.com

Actief sinds 08 Juni 2011
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 38587

Voorgaande reizen:

23 December 2014 - 22 Januari 2015

Filipijnen

27 Oktober 2013 - 16 Juni 2014

Tussenjaar in Oceanië en Azië

27 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Peru

27 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Uitwisseling Taiwan

01 November 1996 - 30 November -0001

Andere Reizen

Landen bezocht: