Stinky tofu en pearl milk tea - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu Stinky tofu en pearl milk tea - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Huijsman - WaarBenJij.nu

Stinky tofu en pearl milk tea

Door: Sanne Huijsman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Juli 2011 | Taiwan, Taipei

Bedankt voor de leuke reacties iedereen!
De verslagen lopen trouwens 1 dag achter omdat ik ze over type van een noteboekje (gekregen van Pinky).
----------------------------

Dag 2 - 28 juli
16:50

Een paar uur geleden aangekomen in Taipei. Ditmaal gelukkig wel een beetje kunnen slapen op de vlucht van Bangkok naar Taipei. Op het vliegveld werden we begroet door de familie van Pinky en Tina. Allemaal stuk voor stuk aardige mensen.

Eenmaal uit de luchthaven voelden we direct de Taiwanese hitte. Qua temperatuur is het vergelijkbaar met Griekenland, alleen dan een stuk vochtiger en benauwder, wat het gevoelsmatig een stuk warmer lijkt te maken. Bij de familie Chang heb ik toen maar een heerlijke koude douche genomen, wat ik nu eigenlijk dagelijks doe. In Taiwan voelt dat toch een stuk beter dan in Nederland.

De familie Chang is een aardige familie bestaand uit: vader Starsky, moeder Anne, dochters Pinky en Reiyu en zoon Jeff (Het is in Taiwan gebruikelijk om naast de Chinese naam ook een Engelse naam te nemen, deze mag zelf gekozen worden). Daarnaast komt iedere dag aan het begin van de middg de huishoud hulp, die hier blijft tot de ouders terug zijn van hun werk (rond 21:30). Ze maakt het huis schoon, kookt, doet de afwas en ook de was. Pinky vertelde mij dat ze hier al werkte voordat zij geboren was. Ik schat haar rond een jaar of 60. Ze spreekt helaas geen woord Engels, dus conversaties gaan wat lastiger.

De ouders van Pinky runnen hun eigenbedrijf waar artikelen worden geproduceerd van (uit Europa geïmporteerde) stoffen. De oudste dochter Reiyu woont in een andere stad i.v.m. studie, ik zal haar volgende week ontmoeten.

Ik heb zojuist voor de lunch wat pork dumplings gegeten (die wat zwaarder vielen dan verwacht) en Jeff en Pinky gaan me nu Taipei laten zien :)


19:36

Net terug van een flinke wandeling met Pinky en Jeff, die me vanalles hebben laten zien in de omgeving van hun huis. Er is een klein park vlakbij en een hele hoop winkels en kleine voedseltentjes. Hier heb ik de typisch Taiwanese "Pearl milk tea" geproefd. Het is een soort sojamelk gevuld met zwarte tapioca balletjes en een lading ijsblokjes, wat een behoorlijk aparte smaak heeft. Ook heb ik de "stinky tofu" gegeten, wat een stuk lekkerder smaakt dan het klinkt.

Het huis van de familie Chang is klein maar erg modern. Het bestaat uit de begane grond en etage daar onder. Alle slaapkamers beschikken over een eigen airco en een 2-persoonsbed. Wat ook wel fijn is, is dat mijn kamer in de kelder is, waardoor het sowieso al iets koeler is. We wachten nu tot de ouders terug zijn van hun werk, om nog even bij te kletsen, wat te eten en natuurlijk zodat ik iedereen mijn lading cadeautjes kan geven :)




  • 29 Juli 2011 - 10:32

    Mabel:

    Net een mailtje gestuurd, nu dus ook de reactie. Dus stinky tofu is een aanrader; tja hoe maak je het klaar???
    Dumplings, jammmie maar ik kan me voorstellen dat je maag met het tijdsverschil en de warmte nog niet helemaal is ingesteld op het eten. Ps. koude ijsblokjes vallen ook nog wel eens verkeerd in de hitte is mijn ervaring. Met je reis komen weer allemaal beelden naar boven uit mijn KLM tijd, wat is dat lang geleden. Geniet er maar van en maak maar veel foto's.

  • 29 Juli 2011 - 11:29

    Sifra:

    Klinkt lekker zo'n twee-persoonsbed in de kelder! Hoe hou je het tot nu toe uit in de hitte?
    Het klinkt alsof je het erg naar je zin hebt, geniet ervan!

  • 29 Juli 2011 - 13:41

    Tessa:

    Leuk! Ik heb gister ook pearl milk tea gedronken...weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet vinden...maargoed. Veel plezier nog ;) (ga proberen zo snel mogelijk mijn blog ook bij te houden...maar voor nu heb ik niet genoeg tijd....;))

  • 29 Juli 2011 - 21:22

    Wouter:

    Dat je die stinky tofu hebt durven eten! Ik heb zelden zoiets walgelijks geroken haha x

  • 30 Juli 2011 - 06:31

    Tessa:

    Hoe ging je presentatie ???

  • 31 Juli 2011 - 07:54

    Mabel:

    Heb jij net als Tessa ook een Taiwanese SIM? Zo ja, sms/mail het nummer dan naar Dieck. Kun je het reisschema dat Pinky heeft gemaakt mailen? Taiwan blijft (hopelijk) gespaard van alle wateroverlast en regen die Japan en Korea nu heben. Natte boel in die landen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Uitwisseling Taiwan

Zomer uitwisseling

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2011

Familietripje (1/2)

05 Augustus 2011

Na regen komt zonneschijn

04 Augustus 2011

KTV

03 Augustus 2011

Op ontdekkingsreis in Taipei

02 Augustus 2011

Eerste ontmoeting
Sanne

Http://struckbywanderlust.blogspot.com

Actief sinds 08 Juni 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 38688

Voorgaande reizen:

23 December 2014 - 22 Januari 2015

Filipijnen

27 Oktober 2013 - 16 Juni 2014

Tussenjaar in Oceanië en Azië

27 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Peru

27 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Uitwisseling Taiwan

01 November 1996 - 30 November -0001

Andere Reizen

Landen bezocht: